^Do G鏎y

Rok duszpasterski

Czytania liturgiczne

Licznik odwiedzin

 

 


Wydarzenia w parafii...

Serdecznie witamy na stronie internetowej

Parafii Mi這sierdzia Bo瞠go

w Che連tach.

 

Jezu, Ufam Tobie...

    安i皻o Mi這sierdzia obchodzone jest w pierwsz niedziel po Wielkanocy, czyli II Niedziel Wielkanocn, zwan obecnie Niedziel Mi這sierdzia Bo瞠go. Wpisa je do kalendarza liturgicznego najpierw Franciszek kard. Macharski dla archidiecezji krakowskiej (1985), a potem niekt鏎zy biskupi polscy w swoich diecezjach. Na pro軸 Episkopatu Polski Ojciec 安i皻y Jan Pawe II w 1995 roku wprowadzi to 鈍i皻o dla wszystkich diecezji w Polsce. W dniu kanonizacji Siostry Faustyny 30 kwietnia 2000 roku Papie og這si to 鈍i皻o dla ca貫go Ko軼io豉.

    Inspiracj dla ustanowienia tego 鈍i皻a by這 pragnienie Jezusa, kt鏎e przekaza豉 Siostra Faustyna. Pan Jezus powiedzia do niej: Pragn, a瞠by pierwsza niedziela po Wielkanocy by豉 鈍i皻em Mi這sierdzia (Dz. 299). Pragn, aby 鈍i皻o Mi這sierdzia, by這 ucieczk i schronieniem dla wszystkich dusz, a szczeg鏊nie dla biednych grzesznik闚. W dniu tym otwarte s wn皻rzno軼i mi這sierdzia Mego, wylewam ca貫 morze 豉sk na dusze, kt鏎e si zbli膨 do 廝鏚豉 mi這sierdzia Mojego. Kt鏎a dusza przyst徙i do spowiedzi i Komunii 鈍i皻ej, dost徙i zupe軟ego odpuszczenia win i kar. W dniu tym otwarte s wszystkie upusty Bo瞠, przez kt鏎e p造n 豉ski (Dz. 699). W wielu objawieniach Pan Jezus okre郵i nie tylko miejsce 鈍i皻a w kalendarzu liturgicznym Ko軼io豉, ale tak瞠 motyw i cel jego ustanowienia, spos鏏 przygotowania i obchodzenia oraz wielkie obietnice. Najwi瘯sz z nich jest 豉ska „zupe軟ego odpuszczenia win i kar” zwi您ana z Komuni 鈍i皻 przyj皻 w tym dniu po dobrze odprawionej spowiedzi (bez przywi您ania do najmniejszego grzechu), w duchu nabo瞠雟twa do Mi這sierdzia Bo瞠go, czyli w postawie ufno軼i wobec Boga i czynnej mi這軼i bli幡iego. Jest to – jak t逝maczy ks. prof. Ignacy R騜ycki – 豉ska wi瘯sza od odpustu zupe軟ego. Ten polega bowiem tylko na darowaniu kar doczesnych nale積ych za pope軟ione grzechy, ale nie jest nigdy odpuszczeniem samych瞠 win. Najszczeg鏊niejsza 豉ska jest zasadniczo r闚nie wi瘯sza ni 豉ski sze軼iu sakrament闚 z wyj徠kiem sakramentu chrztu: albowiem odpuszczenie wszystkich win i kar jest tylko sakramentaln 豉sk chrztu 鈍i皻ego. W przytoczonych za obietnicach Chrystus zwi您a odpuszczenie win i kar z Komuni 鈍i皻 przyj皻 w 鈍i皻o Mi這sierdzia, czyli pod tym wzgl璠em podni鏀 j do rz璠u „drugiego chrztu”. Przygotowaniem do tego 鈍i皻a ma by nowenna polegaj帷a na odmawianiu przez 9 dni, poczynaj帷 od Wielkiego Pi徠ku, Koronki do Mi這sierdzia Bo瞠go. 安i皻o Mi這sierdzia Mojego wysz這 z wn皻rzno軼i [Moich] dla pociechy 鈍iata ca貫go (Dz. 1517) – powiedzia Pan Jezus do Siostry Faustyny.

    安i皻o Mi這sierdzia obchodzone jest w pierwsz niedziel po Wielkanocy, czyli II Niedziel Wielkanocn, zwan obecnie Niedziel Mi這sierdzia Bo瞠go. Wpisa je do kalendarza liturgicznego najpierw Franciszek kard. Macharski dla archidiecezji krakowskiej (1985), a potem niekt鏎zy biskupi polscy w swoich diecezjach. Na pro軸 Episkopatu Polski Ojciec 安i皻y Jan Pawe II w 1995 roku wprowadzi to 鈍i皻o dla wszystkich diecezji w Polsce. W dniu kanonizacji Siostry Faustyny 30 kwietnia 2000 roku Papie og這si to 鈍i皻o dla ca貫go Ko軼io豉.

    Inspiracj dla ustanowienia tego 鈍i皻a by這 pragnienie Jezusa, kt鏎e przekaza豉 Siostra Faustyna. Pan Jezus powiedzia do niej: Pragn, a瞠by pierwsza niedziela po Wielkanocy by豉 鈍i皻em Mi這sierdzia (Dz. 299). Pragn, aby 鈍i皻o Mi這sierdzia, by這 ucieczk i schronieniem dla wszystkich dusz, a szczeg鏊nie dla biednych grzesznik闚. W dniu tym otwarte s wn皻rzno軼i mi這sierdzia Mego, wylewam ca貫 morze 豉sk na dusze, kt鏎e si zbli膨 do 廝鏚豉 mi這sierdzia Mojego. Kt鏎a dusza przyst徙i do spowiedzi i Komunii 鈍i皻ej, dost徙i zupe軟ego odpuszczenia win i kar. W dniu tym otwarte s wszystkie upusty Bo瞠, przez kt鏎e p造n 豉ski (Dz. 699). W wielu objawieniach Pan Jezus okre郵i nie tylko miejsce 鈍i皻a w kalendarzu liturgicznym Ko軼io豉, ale tak瞠 motyw i cel jego ustanowienia, spos鏏 przygotowania i obchodzenia oraz wielkie obietnice. Najwi瘯sz z nich jest 豉ska „zupe軟ego odpuszczenia win i kar” zwi您ana z Komuni 鈍i皻 przyj皻 w tym dniu po dobrze odprawionej spowiedzi (bez przywi您ania do najmniejszego grzechu), w duchu nabo瞠雟twa do Mi這sierdzia Bo瞠go, czyli w postawie ufno軼i wobec Boga i czynnej mi這軼i bli幡iego. Jest to – jak t逝maczy ks. prof. Ignacy R騜ycki – 豉ska wi瘯sza od odpustu zupe軟ego. Ten polega bowiem tylko na darowaniu kar doczesnych nale積ych za pope軟ione grzechy, ale nie jest nigdy odpuszczeniem samych瞠 win. Najszczeg鏊niejsza 豉ska jest zasadniczo r闚nie wi瘯sza ni 豉ski sze軼iu sakrament闚 z wyj徠kiem sakramentu chrztu: albowiem odpuszczenie wszystkich win i kar jest tylko sakramentaln 豉sk chrztu 鈍i皻ego. W przytoczonych za obietnicach Chrystus zwi您a odpuszczenie win i kar z Komuni 鈍i皻 przyj皻 w 鈍i皻o Mi這sierdzia, czyli pod tym wzgl璠em podni鏀 j do rz璠u „drugiego chrztu”. Przygotowaniem do tego 鈍i皻a ma by nowenna polegaj帷a na odmawianiu przez 9 dni, poczynaj帷 od Wielkiego Pi徠ku, Koronki do Mi這sierdzia Bo瞠go. 安i皻o Mi這sierdzia Mojego wysz這 z wn皻rzno軼i [Moich] dla pociechy 鈍iata ca貫go (Dz. 1517) – powiedzia Pan Jezus do Siostry Faustyny.

    安i皻o Mi這sierdzia ma najwy窺z rang pomi璠zy wszystkimi formami kultu Mi這sierdzia Bo瞠go ze wzgl璠u na wielko嗆 obietnic i miejsce w liturgii Ko軼io豉. Po raz pierwszy Pan Jezus m闚i o pragnieniu ustanowienia tego 鈍i皻a w P這cku, gdy przekazywa sw wol co do powstania obrazu: Ja pragn – m闚i w lutym 1931 roku do Siostry Faustyny – aby by這 Mi這sierdzia 鈍i皻o. Chc, aby ten obraz, kt鏎y wymalujesz p璠zlem, 瞠by by uroczy軼ie po鈍i璚ony w pierwsz niedziel po Wielkanocy, ta niedziela ma by 鈍i皻em Mi這sierdzia (Dz. 49). W nast瘼nych latach Pan Jezus powraca do tej sprawy w kilkunastu objawieniach, w kt鏎ych nie tylko okre郵i miejsce tego 鈍i皻a w kalendarzu liturgicznym, ale tak瞠 poda przyczyn jego ustanowienia, spos鏏 przygotowania i obchodzenia oraz 豉ski do niego przywi您ane.

    Wyb鏎 pierwszej niedzieli po Wielkanocy nie jest przypadkowy – na ten dzie przypada bowiem oktawa Zmartwychwstania Pa雟kiego, kt鏎e wie鎍zy obchody Misterium Paschalnego Chrystusa. Ten okres w liturgii Ko軼io豉 wyra幡iej ni pozosta貫 ukazuje tajemnic mi這sierdzia Bo瞠go, kt鏎a najpe軟iej zosta豉 objawiona w豉郾ie w m璚e, 鄉ierci i zmartwychwstaniu Chrystusa. Ustanowienie 鈍i皻a Mi這sierdzia Bo瞠go w bezpo鈔ednim s御iedztwie liturgii m瘯i i zmartwychwstania Chrystusa podkre郵a 廝鏚這 i motyw prze篡wanych tajemnic wiary. Jest nim, oczywi軼ie, mi這sierdzie Boga. Inaczej m闚i帷 – nie by這by dzie豉 odkupienia, gdyby nie by這 mi這sierdzia Boga. Ten zwi您ek dostrzeg豉 鈍. Siostra Faustyna, kt鏎a w „Dzienniczku” napisa豉: Widz, 瞠 z陰czone jest dzie這 odkupienia z dzie貫m mi這sierdzia, kt鏎ego 膨da Pan (Dz. 89).

    Jakie racje przemawiaj za ustanowieniem nowego 鈍i皻a w kalendarzu liturgicznym Ko軼io豉? Podaje je Pan Jezus, m闚i帷: Dusze gin mimo Mojej gorzkiej m瘯i. Daj im ostatni desk ratunku, to jest 鈍i皻o Mi這sierdzia Mojego. Je瞠li nie uwielbi mi這sierdzia Mojego, zgin na wieki (Dz. 965). Ostatni desk ratunku jest ucieczka do Mi這sierdzia Bo瞠go. By jednak z niej skorzysta, trzeba wiedzie, 瞠 ona jest, trzeba pozna Boga w tajemnicy Jego mi這sierdzia i zwr鏂i si do Niego z ufno軼i, a temu poznaniu sprzyja ustanowienie osobnego 鈍i皻a, bo ono zwraca szczeg鏊n uwag na ten przymiot Boga.

    Przygotowaniem do tego 鈍i皻a jest nowenna, polegaj帷a na odmawianiu przez 9 dni, poczynaj帷 od Wielkiego Pi徠ku, Koronki do Mi這sierdzia Bo瞠go. W tej nowennie – obieca Pan Jezus – udziel duszom wszelkich 豉sk (Dz. 796). Rozpowszechniona jest tak瞠 nowenna do Mi這sierdzia Bo瞠go zapisana w „Dzienniczku” 鈍. Siostry Faustyny, w kt鏎ej ka盥ego dnia przyprowadzamy do Boga inn grup dusz. T nowenn mo積a odmawia z pobo積o軼i, ale nie mo積a na niej poprzesta, poniewa Pan Jezus pragnie, aby 鈍i皻o poprzedza豉 nowenna z Koronki do Mi這sierdzia Bo瞠go.

    W dniu 鈍i皻a (pierwsza niedziela po Wielkanocy) obraz Mi這sierdzia ma by uroczy軼ie po鈍i璚ony i publicznie uczczony, a kap豉ni maj m闚i kazania o mi這sierdziu Bo篡m i budzi ufno嗆 w duszach. Wierni winni ten dzie prze篡wa z czystym sercem, w duchu tego nabo瞠雟twa, a wi璚 w postawie ufno軼i wobec Pana Boga i mi這sierdzia wzgl璠em bli幡ich. Pierwsza niedziela po Wielkanocy jest 鈍i皻em Mi這sierdzia, ale musi by i czyn; i 膨dam czci dla Mojego mi這sierdzia przez obchodzenie uroczy軼ie tego 鈍i皻a i przez cze嗆 tego obrazu (Dz. 742).

    安i皻o Mi這sierdzia jest nie tylko dniem wielkiej czci Boga w tajemnicy Jego mi這sierdzia, ale tak瞠 dniem ogromnej 豉ski, poniewa Pan Jezus zwi您a z nim wielkie obietnice. Najwi瘯sza dotyczy 豉ski zupe軟ego odpuszczenia win i kar: Kt鏎a dusza przyst徙i do spowiedzi i Komunii 鈍i皻ej, dost徙i zupe軟ego odpuszczenia win i kar (Dz. 699). Ta 豉ska – wyja郾ia ks. prof. I. R騜ycki – jest czym znacznie wi瘯szym ni odpust zupe軟y. Ten polega bowiem tylko na darowaniu kar doczesnych nale積ych za pope軟ione grzechy, ale nie jest nigdy odpuszczeniem samych瞠 win. Najszczeg鏊niejsza 豉ska jest zasadniczo r闚nie wi瘯sza ni 豉ski sze軼iu sakrament闚 z wyj徠kiem sakramentu chrztu: albowiem odpuszczenie wszystkich win i kar jest tylko sakramentaln 豉sk chrztu 鈍i皻ego. W przytoczonych za obietnicach Chrystus zwi您a odpuszczenie win i kar z Komuni 鈍i皻 przyj皻 w 鈍i皻o Mi這sierdzia, czyli pod tym wzgl璠em podni鏀 j do rz璠u „drugiego chrztu”. Jest oczywiste, 瞠 Komunia 鈍i皻a przyj皻a w 鈍i皻o Mi這sierdzia musi by nie tylko godna, ale tak瞠 spe軟ia podstawowe wymagania nabo瞠雟twa do Mi這sierdzia, by dawa豉 ca趾owite darowanie win i kar. Trzeba tutaj wyja郾i, 瞠 spowied nie musi by odprawiana w dniu 鈍i皻a Mi這sierdzia, mo積a to uczyni wcze郾iej; wa積e jest, aby dusza by豉 czysta, bez przywi您ania do jakiegokolwiek grzechu. Nie mo積a te pomin望 troski o prze篡wanie tego 鈍i皻a w duchu nabo瞠雟twa do Mi這sierdzia Bo瞠go, czyli w duchu ufno軼i wobec Boga i mi這sierdzia wzgl璠em bli幡ich. Dopiero taka postawa pozwala oczekiwa spe軟ienia obietnic Chrystusowych zwi您anych z t form kultu Mi這sierdzia Bo瞠go.

    Pan Jezus powiedzia, 瞠 w tym dniu otwarte s wszystkie upusty Bo瞠, przez kt鏎e p造n 豉ski; niech si nie l瘯a zbli篡 do Mnie 瘸dna dusza, chocia瘺y grzechy jej by造 jako szkar豉t (Dz. 699). W tym dniu wszyscy ludzie, nawet ci, kt鏎zy wcze郾iej nie mieli nabo瞠雟twa do Mi這sierdzia Bo瞠go i dopiero si nawracaj, mog uczestniczy we wszystkich 豉skach, jakie Pan Jezus na to 鈍i皻o przygotowa. Jego obietnice dotycz nie tylko 豉sk nadprzyrodzonych, ale i doczesnych dobrodziejstw, kt鏎ych zakres nie zosta ograniczony. Ludzie ufaj帷y mog prosi o wszystko dla siebie i innych, byleby przedmiot modlitwy zgodny by z wol Bo膨, czyli dobry dla cz這wieka w perspektywie wieczno軼i. ζski potrzebne do zbawienia s zawsze zgodne z wol Bo膨, bo B鏬 niczego tak nie pragnie, jak zbawienia dusz, za kt鏎e Jezus odda swoje 篡cie. Tak wi璚 w 鈍i皻o Mi這sierdzia wszystkie 豉ski i dobrodziejstwa s dost瘼ne dla wszystkich ludzi i wsp鏊not, byleby o nie prosili z ufno軼i.

 

A S這wo cia貫m si sta這,

                 i zamieszka這 mi璠zy nami......."

 

 

   Najlepsze 篡czenia z okazji 安i徠 Bo瞠go Narodzenia   i Nowego Roku, aby przyj軼ie na 鈍iat Chrystusa przynios這 ze sob rado嗆, pok鎩, nadziej i mi這嗆...

 

JERYCHO R荅A哸OWE W NASZEJ PARAFII, DEKANACIE I DIECEZJI.

 

 

MAMY NOWEGO PROBOSZCZA!...

    Na mocy decyzji podj皻ych przez Jego Ekscelencj Ksi璠za Biskupa, informujemy, 瞠 11 grudnia  b.r by dniem oficjalnego przej璚ia w豉dzy Proboszcza w  Naszej  Parafii  przez  Ks. Dariusza Laseczk. 砰czymy nowemu Ksi璠zu Proboszczowi wielu 豉sk, b這gos豉wie雟twa Bo瞠go na ka盥y dzie i si potrzebnych do podj璚ia postawionego przed nim wyzwania. 疾gnamy jednocze郾ie Ks. S豉womira Raka, kt鏎y przez ostatnie jedena軼ie lat przewodzi naszej Parafii, trwale zapisuj帷 si w naszej pami璚i i sercach. B鏬 zap豉!

Adwent

 

    B鏬 w swojej wielkiej mi這軼i do cz這wieka da swego Jednorodzonego Syna, kt鏎y przyszed na 鈍iat by dokona dzie豉 odkupienia ludzi. Jednak t 豉sk ka盥y z nas musi osobi軼ie przyj望. Zadaniem Ko軼io豉 jest przygotowanie ludzi na godne przyj璚ie Chrystusa. Ko軼i馧 czyni to, mi璠zy innymi, poprzez ustanowienie roku liturgicznego. Adwent rozpoczyna nowy rok ko軼ielny. Jest on pe軟ym t瘰knoty oczekiwaniem na Bo瞠 Narodzenie, na przyj軼ie Chrystusa. Adwent to okres oczyszczenia naszych serc i pog喚bienia mi這軼i i wdzi璚zno軼i wzgl璠em Pana Boga i Matki Naj鈍i皻szej.

 

Wieniec adwentowy

 

    W niekt鏎ych regionach naszego kraju przyj掖 si zwyczaj 鈍i璚enia wie鎍a adwentowego. Wykonywany on jest z ga陰zek iglastych, ze 鈍ierku lub sosny. Nast瘼nie umieszczone s w nim cztery 鈍iece, kt鏎e przypominaj cztery niedziele adwentowe. 安iece zapalane s podczas wsp鏊nej modlitwy, Adwentowych spotka lub posi趾闚. W pierwszym tygodniu adwentu zapala si jedn 鈍iec, w drugim dwie, w trzecim trzy, a w czwartym wszystkie cztery. Wieniec wyobra瘸 jedno嗆 rodziny, kt鏎a duchowo przygotowuje si na prze篡cie 鈍i徠 Bo瞠go Narodzenia.

 

安ieca roratnia

 

    安ieca jest symbolem chrze軼ijanina. Wosk wyobra瘸 cia這, knot - dusz, a p這mie - 鈍iat這 Ducha 安i皻ego p這n帷e w duszy cz這wieka.
安ieca roratnia jest dodatkow 鈍iec, kt鏎 zapalamy podczas Rorat. Jest ona symbolem Naj鈍i皻szej Maryi Panny, kt鏎a niesie ludziom Chrystusa - 安iat這嗆 prawdziw. W ko軼io豉ch umieszcza si j na prezbiterium obok o速arza lub przy o速arzu Matki Bo瞠j. Bia豉 lub niebieska kokarda, kt鏎 jest przepasana roratka m闚i o niepokalanym pocz璚iu Naj鈍i皻szej Maryi Panny. Zielona ga陰zka przypomina proroctwo: "Wyro郾ie r騜d磬a z pnia Jessego, wypu軼i si odro郵 z jego korzeni. I spocznie na niej Duch Pa雟ki..." (Iz 11, 1-2). Ta starotestamentalna przepowiednia m闚i o Maryi, na kt鏎 zst徙i Duch 安i皻y i ukszta速owa w Niej cia這 Jezusa Chrystusa. Jesse by ojcem Dawida, a z tego rodu pochodzi豉 Matka Bo瘸.

 

Roraty

 

W Adwencie Ko軼i馧 czci Maryj poprzez Msz 鈍. zwan Roratami. Nazwa ta pochodzi od pierwszych s堯w pie郾i na wej軼ie: Rorate coeli, desuper... (Niebiosa spu嗆cie ros...). Rosa z nieba wyobra瘸 豉sk, kt鏎 przyni鏀 Zbawiciel. Jak niemo磧iwe jest 篡cie na ziemi bez wody, tak niemo磧iwe jest 篡cie i rozw鎩 duchowy bez 豉ski. Msza 鈍. roratnia odprawiana jest przed 鈍item jako znak, 瞠 na 鈍iecie panowa造 ciemno軼i grzechu, zanim przyszed Chrystus - 安iat這嗆 prawdziwa. Na Roraty niekt鏎zy przychodz ze 鈍iecami, dzieci robi specjalne lampiony, by za鈍ieci je podczas Mszy 鈍. i w璠rowa z tym 鈍iat貫m do dom闚.
Wed逝g podania zwyczaj odprawiania Rorat wprowadzi豉 鈍. Kinga, 穎na Boles豉wa Wstydliwego. Sta造 si one jednym z bardziej ulubionych nabo瞠雟tw Polak闚. Stare kroniki m闚i, 瞠 w Katedrze na Wawelu, a p騧niej w Warszawie przed rozpocz璚iem Mszy 鈍. do o速arza podchodzi kr鏊. Ni鏀 on pi瘯nie ozdobion 鈍iec i umieszcza j na lichtarzu, kt鏎y sta po鈔odku o速arza Matki Bo瞠j. Po nim przynosili 鈍iece przedstawiciele wszystkich stan闚 i zapalaj帷 je m闚ili: "Got闚 jestem na s康 Bo篡". W ten spos鏏 wyra瘸li oni swoj gotowo嗆 i oczekiwanie na przyj軼ie Pana.

 

NAWIEDZENIE RODZIN I OS笅 SAMOTNYCH
PRZEZ FIGUR MATKI BO浩J FATIMSKIEJ
W NASZEJ PARAFII

Umi這wani Parafianie!

W naszej Parafii  jest  kopia cudownej figury Matki Bo瞠j R騜a鎍owej, kt鏎a przyby豉 do nas z Fatimy.

Prze篡wa b璠ziemy 100-lecie Objawie Matki Bo瞠j w Fatimie -  pragniemy odpowiedzie Bogu na Jego wo豉nie o nawr鏂enie ludzkich serc. Mam nadziej, 瞠 nawiedzenie Matki Bo瞠j w znaku jej FIGURY b璠zie czasem pog喚bienia 篡cia duchowego w naszej Parafii oraz zaowocuje wi瘯szym umi這waniem R騜a鎍a.

 

Jak przyj望 Matk Bo膨 w naszych domach?

 

1. FIGURA Matki Bo瞠j Fatimskiej u ka盥ego b璠zie przebywa przez 24 godziny. Wsp鏊n modlitw u豉twi modlitewnik. Wraz z FIGUR przekazywany jest  R騜aniec. 
2. Przej璚ie FIGURY od jednej rodziny do drugiej b璠zie odbywa si ka盥ego dnia o godz. 19.00.
3. Wniesienie FIGURY do domu i ustawienie w przygotowanym miejscu: st馧 nakryty bia造m obrusem, dwie 鈍iece  (mo瞠 by gromnica), kwiaty.
4. Przywitanie - pie填: „O Maryjo witam Ci”.
5. Odczytanie Ewangelii o nawiedzeniu 鈍. El瘺iety (π 1,39-56).
6. Odm闚ienie R騜a鎍a 鈍. z rozwa瘸niem tajemnic z danego dnia.
7. Akt zawierzenia rodziny Matce Bo瞠j. 
8. Apel Jasnog鏎ski o godz. 21.00 – mo積a skorzysta z TV „Trwam” lub Radia „Maryja”.
9. Wieczorny pacierz przy FIGURZE.
10. Pacierz poranny – „Kiedy ranne wstaj zorze”, Godzinki.
11. Modlitwy w ci庵u dnia - powracaj帷y ze szko造 b康 pracy odmawiaj kr鏒k modlitw sami lub wsp鏊nie przed FIGUR. 
12. Wsp鏊ny R騜aniec.
13. Godz. 15.00 - odmawiamy Koronk do Mi這sierdzia Bo瞠go.
14. Modlitwa przed przekazaniem FIGURY nast瘼nej rodzinie:

Litania Loreta雟ka

 

    Ze 酥iewem pie郾i Maryjnej niesiemy do s御iad闚 FIGUR ze swego domu, (zamiast pie郾i mo積a odmawia tajemnic Radosn R騜a鎍a 安i皻ego).

Najlepiej, gdy ca豉 rodzina z lampionami (zniczami) wyjdzie po Matk Bo膨. Witamy si z s御iadami chrze軼ija雟kim pozdrowieniem - „Niech b璠zie Pochwalony Jezus Chrystus” i odbieramy Figur Matki Boskiej.

 

W miar mo磧iwo軼i zach璚am do skorzystania ze spowiedzi, uczestnictwa we Mszy i przyj璚ia Komunii 安. w dniu nawiedzenia.

 

Niech czas odwiedzin naszych Rodzin przez najukocha雟z z Matek pomo瞠 nam do鈍iadcza niezwyk造ch „przejaw闚 matczynej mi這軼i Maryi”. Mam nadziej, 瞠 pielgrzymowanie Figury Fatimskiej zaowocuje zawierzeniem Niepokalanemu Sercu Maryi, o篡wieniem wiary oraz praktykowaniem codziennej modlitwy r騜a鎍owej.

     Bracia i Siostry! Gor帷o zapraszam Was do uczestnictwa w tych wydarzeniach.

Niech Dobry B鏬 nam b這gos豉wi, a Matka Bo瘸 R騜a鎍owa ma nas w swojej opiece.

 

 

 

Copyright © 2015. Parafia Mi這sierdzia Bo瞠go w Che連tach. Design: Damian.